Louis van Ooijen werkt al 40 jaar met veel plezier bij intratuin

Louis van Ooijen werkt al 40 jaar met veel plezier bij intratuin

Louis van Ooijen werkte al bij Sjaco Griffioen toen Intratuin Griffioen nog in Voorschoten zat. In 1986 trad hij in dienst, als manusje van alles. Dat betekende onder meer tuinen aanleggen, bestellingen bezorgen, in- en verkopen van het groen. De onlangs georganiseerde feestelijke dag ging niet ongemerkt voorbij. Er werden mooie woorden gesproken, er was heerlijke taart en een mooie bos bloemen. Speciaal voor Louis was er een glossy gemaakt met foto’s uit het verleden.

Wisseling in de seizoenen

"Het werken hier is eigenlijk iets dat goed bij mij past”, zegt Louis.  “Het dynamische, zoals de wisseling in de seizoenen in deze branche, trekt mij erg aan, maar ook de fijne samenwerking in het team. In Voorschoten zijn we destijds gestart met 5 man. Nu zijn dat er inmiddels meer dan 80.”

“Ik heb de hele pionierstijd met mijn baas meegemaakt”, vervolgt Louis. “Alles zelf uitproberen. Nu ben je een radartje in een groter geheel. Je groeit met al die veranderingen zelf mee.”

En zo verhuisde hij dus ook mee van Voorschoten naar Lisse. Voor Louis was het belangrijk dat hij het werk heel goed kon combineren met zijn gezin. Hij werkt 32 uur bij Intratuin. Bij intratuin Lisse doet hij nog steeds de buitendienst, maar ook de inkoop van bijvoorbeeld de potterie en de kerstshow.

Pensioen

Als Louis over een jaar of drie met pensioen gaat, is hij niet bang om in een gat te vallen. “Ik zal altijd in het groen blijven, zoals in en om het huis. Het creatief omgaan met groen is een soort van verslaving”, besluit Louis.


Reacties

WhatsApp us!